êdî bes e

her gece bir aşkı yatırıp o kirli sunağa
kör bir testereyle boğazını kesiyorlar...

ben uçurumlar büyütüyorum artık koynumda
kimi alsam koynuma paramparça
su verdiğim bütün çiçekler soluyor, korkuyorum...
oysa edebiyatla düzelttim aramı...
şimdilerde şiir bile yazıyorum...
gücenmesin matematik,hala sevmiyorum rakamları...
ama korkmuyorum artık cetvelle kafama vuran öğretmenlerden...
çok oldu resmi ideoloji ile yollarımı ayrıştıralı...
tokalarımı çaldırdığımdan beri saçları dağınık bütün bildiklerimin...
bilmek bir halkı güzellemektir, barışı söylemektir yüksek sesle....
bense rüyadan kabusa sürgünüm,
sırtında şövenizimin kamburu, bir halk yanlış omuzlara yaslıyor başını...
gönül koyduğum kentler bıçaklanıyor,
göğü kanıyor sevinin...
bir kaç milyon yıldır şiir kanıyor...
kürdün doğurduğu bir türkmensin diyorlar...
annem biçim verdi bana rahminde,gel gör ki dölün sahibine veriliyor paye...
incinmesin babam, kıskanmasın aşık olduğum kadınlar,
annemi herkesten daha çok seviyorum...
genç bir yoldaşımdan öğrendim bugün, annemin dilinde artık yeter demeyi
tokalarımı çaldırdığımdan beri saçları dağınık bütün bildiklerimin...
bilmek bir halkı güzellemektir, barışı söylemektir yüksek sesle...
bu kez annemin annemin diliyle söylüyorum... êdî bes e

0 yorum: