Alnımın teriyle doyururum patronlarımı...

Herşey benim ellerimde hayat buluyor...
Günler ve geceler benim sırtımda...
Ne yediğim belli ne içtiğim,
Alnımın teriyle doyururum patronlarımı...

Bütün gün kösele keser, topuk çakarım...
Deliktir papuçlarım...
Korunaklı barınaklarımın olmadığı doğrudur,
Doğrudur yıkılan bütün binaları benim yaptığım
ama korunaklı köşkleri, sarayları yapanda benim...

5 tane bebem var ellerinizden öper sayın abim...
Sağlığınıza duacılalar...
küçük yaşta öğrettim bütün duaları,
aş değil taş kaynasa şükreder yavrularım...
Sevgisizlikten değil sayın ablam, yorgunluktan karıştırıyorum isimlerini...

Doğrudur helalim olduğu, üçü ölü sekiz bebe doğurdu bana...
Köyde ağanın toprağını sürdü, burda zenginin evini temizledi...
Bakmayın bu çökmüş haline, aldığımda tay gibi kadındı...
Yaptığım her iş yanlıştı ama nazife bütün yanlışlarımı temize çekti...

Siz bakmayın benim rüyalarımı başka bir dilde gördüğüme...
Fatihin torunuyum öz be öz türküm bende...
Olur mu sayın abim en küçük olanı da öğrenecek türkçeyi,
Ne ayakkabı boyayabilir, ne de mendil satabilir öğrenmezse...

De hadi buyrun sofraya
...
Dedem koymuş ismimi sayın abim,
yok asker olduğundan değil,
Karnım kolay doysun diye memed demişler adıma...
Sesi hala kulaklarımda rahmetlinin
Umut fakirin ekmeği ye oğlum memed!
...
Eksik olmayın sayın abim allah devletimize zeval vermesin!

0 yorum: