Dağları yazmak istiyorum kadın

Dağları yazmak istiyorum kadın
Göğsünde tüfek gürültüsü,
Gül yüzlü çocukları yurdumun...
Senin dilin yok
Senin ülken olmadı...
Sağrısında yeryüzünün
Yüzün kadar sert geçti tarihin
Bir bıçağın sırtında yaşadın
Ateştin,
Önce kendini yaktın!

Dağları yazmak istiyorum kadın
Sen söyledikçe sözünü
İçimde dilsiz bir aşkıya
Hırçın ve kavgacı!
Öfkem küllerinde arıyor kavını,
Seninle beraber yanacağım!
Giderken sen, bin parçaydım
Her parçamda bir küfür!
Küfrümü günlere böldüm!
Terbiyeden yoksun bir gecekondu delikanlısıyım!

Dağları yazmak istiyorum kadın,
Mahpus babamı, ekmeksiz çocukluğumu!
Naylon pabuçlarla büyüdüm
Annem el kapısında hizmetçi!
Unutmadım aç uyuduğum geceleri
Şimdi şiirim incelmiyorsa
Ve hoyratsa dilim hala
Bilmiyorsam "kendimin değerini"
Benim arkamda bıraktığım yoksulluk bir başka çocuğun çocukluğunu yediği içindir!

Dağları yazmak istiyorum kadın
Senin korktuğun adımlarım,
Asfalta yabancı, taşa ve toprağa kardeş!
Geçtiğim yerlerde ayak izim
İzini bırakıyorum geçmişimin!
Dağların mührünü basıyorum kentlerin yüzüne,
Memelerinde bir işçinin diş izleri
Gün gelecek benim türkülerimi söyleyecek bu şehir!

0 yorum: